Velkommen til HAVESIDEN WWW.KAN-LIR.DK - DIN HAVEPORTAL MED ALT OM HAVEN OG DENS PASNING
Navigation
Nyeste artikler
DEN STORE BOG OM SM...
Blomster i vand
Hej have
Fuglekasser, egernka...
Sove/hvilekasser til...
Artikelhierarki
Hovedside for artikler » Nyhedsartikler » Styrketræning håndvægte - Sådan træner du effektivt for styrke og muskler
Styrketræning håndvægte - Sådan træner du effektivt for styrke og muskler
Styrketræning håndvægte - Sådan træner du effektivt for styrke og muskler

Af: Lars Rantzau

Styrketræning håndvægte

Træning af styrketræning kan laves på mange forskellige måder. En af de bedste måder er at bruge vægte som modstand. I de mange træningscentre, der efterhånden findes overalt, har de et væld af styrketrænings maskiner, der kan bruges til at træne alle kroppens muskler med.

Udover at træne vægtløftning med tunge vægtstænger, kan man også bruge en serie af håndvægte. Mange øvelser kan udføres med håndvægte, og op til et vis punkt kan alle kroppens muskler effektivt trænes.

Styrketrænings håndvægte kan fås i alle størrelser og vægte. Håndvægte er især gode til styrketræning hjemme, hvor pladsen er lidt trang, og det at skabe plads til en træningsbænk kan være problematisk.

Et styrketræningsprogram til håndvægte kan laves således for fx skuldrene: 3 sæt med sideløft, 3 sæt med front løft og 3 sæt med foroverbøjet løft. De udføres med 10-20 gentagelser i hvert sæt, der trænes. Hvis vægten er for let, kan du med fordel bruge tungere vægte for at udvikle dig mere.

Når du skal træne biceps og triceps muskler, laver du først 3 sæt curls á 10-20 gentagelser. Herefter laver du 3 sæt triceps pres over hovedet ligeledes med 10-20 gentagelser pr sæt. Du kan supplere med træning af dine mavemuskler plus sørge for at få noget aerobic træning ved siden af. Altså træning med luft, der får sat din puls i vejret, så du kan styrke både hjerte og lunger.

Selvom styrketræning hjemme med håndvægte er billig styrketræning, kan du altid overveje, når tiden og pengene tillader det at melde dig ind i et motionscenter og træne rigtig vægttræning. Her vil du få mere ud af din træning. Desuden slipper du for de begrænsninger, der måtte være ved et par håndvægte.

Når du træner med håndvægte, skal du også sørge for at få noget motion. Da styrketræning med håndvægte ikke altid er nok, med mindre du løber, cykler eller går til svømning ved siden af.


Forfatter resurse box e:-> BONUS DOWNLOAD: Få et 7 dages online minikursus her (gratis) http://musclex.dk/musclex/styrketraening-muskler.html

Lars Rantzau er personlig træner og kostvejleder med over 20 års erfaring.

Article From Gratis Artikler
Udvalgte artikler
Krydderurter
Krydderurter er herlige at kunne plukke løs af og bruge i madlavningen, at kunne nyde duften af, og ikke mindst en fryd for øjet, når de står fulde af dejlige blomster eller frøstande. I de senere år har de igen vundet indpas i den daglige husholdning.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Kantsten
Kantstøtte kan være nødvendigt mellem en grusflade og et plantebed og mellem en grusflade og en græsflade, derimod ikke nødvendigvis mellem en jordflade og en græsflade.
Artikel kategori: Sten og fliser.
Udvalgte artikler
Drivhusdyrkning
Når du dyrker grøntsager og frugt i et drivhus, kan du forlænge sommerens varme og lys og give dem mere tid til at udvikle deres smag.
Artikel kategori: Drivhuset
Udvalgte artikler
Georginer
Georginer hedder på latinsk Dahlia og er en mexicansk plante, som i 1700 tallet blev opdaget af den svenske botaniker Anders Dahl. Georginer danner frø, som kan sås til nye planter, men planten danner også knolde. Knolde, som ikke tåler frost. Knolde, som den overjordiske plante har produceret en masse næringsstoffer til.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser