Velkommen til HAVESIDEN WWW.KAN-LIR.DK - DIN HAVEPORTAL MED ALT OM HAVEN OG DENS PASNING
Navigation
Nyeste artikler
DEN STORE BOG OM SM...
Blomster i vand
Hej have
Fuglekasser, egernka...
Sove/hvilekasser til...
Artikelhierarki
Hovedside for artikler » Nyhedsartikler » Styrketræning center - Sådan får du langt hurtigere resultater!
Styrketræning center - Sådan får du langt hurtigere resultater!
Styrketræning center - Sådan får du langt hurtigere resultater!

Af: Lars Rantzau

Styrketræning center

Når du melder dig ind i et nyt motionscenter, er der altid et par ting, du skal tage højde for. Prisen naturligvis. Det nytter ikke noget, at du giver 4-500 kr pr måned, hvis du sjældent træner.

Den anden ting du bør overveje er, om der er det udstyr, du skal bruge, og om der er nok maskiner, så du ikke hele tiden skal stå i kø, når du er nede og løfte vægte.

Hvis du ikke allerede har fået lagt et træningsprogram, kan du få en personlig træner eller instruktør i dit styrketræning center til at lave et til dig. Her kan du fortælle ham eller hende, om du ønsker at træne for styrke og muskelopbygning, eller om du ønsker at træne for at få en højere fedtforbrænding, så du kan smide fedtet og få tydelige mavemuskler.

Mange fitnesscentre sælger kosttilskud og yder kostvejledning. Hvis du træner for muskelopbygning eller styrketræner, kan kreatin for nogle have en midlertidig gavnlig virkning. Ellers kan protein med en høj biologisk værdi uden animalske hormoner, som fx sojaprotein, hemp protein eller ris protein hjælpe med at give både vægttab og ny muskelmasse. Whey og anden mælkeprotein kan også til nød bruges.

Når du har valgt det motionscenter, du vil træne i, mangler du så bare at komme i gang med en regelmæssig træning efter det program du har fået lagt, eller måske selv har lavet.

Træn hellere i kortere tid med højere intensitet end lang tid med lav intensitet.

Konditionstræning og styrketræning er to vidt forskellige ting. Til konditionstræning kan du melde dig til spinning eller aerobic. Begge er gode supplementer til din styrketræning og vægttræning. Du kan også bare løbe nogle ture et par gange om ugen, eller bruge din cykel lidt oftere.

Selve din styrketræningen skal helst være en eller anden form for vægtløftning med progressive tungere vægte efterhånden, som tiden skrider frem, og din krop udvikler sig og bliver stærkere og kan håndtere mere stress


Forfatter resurse box e:-> BONUS DOWNLOAD: Få et 7 dages online minikursus her (gratis) http://musclex.dk/musclex/styrketraening-muskler.html

Lars Rantzau er personlig træner og kostvejleder med over 20 års erfaring.

Article From Gratis Artikler

Udvalgte artikler
Altanhaver
Hvis alle landets altaner blev udnyttet så meget, som det virkelig er muligt, ville det sætte uanede spor i havebrugsstatistikken.
Artikel kategori: Alt om Haven
Udvalgte artikler
Rosenmandel
Rosenmandels blomstring er fantastisk. Allerede når bladknopperne begynder at briste, er sidsteårsskuddene helt dækket af sart rosenrøde, fyldte blomster.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Baldrian
Kraftig plante, løvet har et svagt blåligt skær - meget smukt! Små, rosa blomster i klaser. Blomstrer juni-august. 40-70 cm høj.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Forårsbedet
Foråret er fremfor noget de blomstrende løgplanters tid.
Artikel kategori: Alt om Haven