Velkommen til HAVESIDEN WWW.KAN-LIR.DK - DIN HAVEPORTAL MED ALT OM HAVEN OG DENS PASNING
Navigation
Nyeste artikler
Fuglekasser, egernka...
Sove/hvilekasser til...
Redekasser
Rens frøet - Spar m...
Introdiktion
Artikelhierarki
Hovedside for artikler » Nyhedsartikler » Styrketræning bryst - Sådan får du en legendarisk brystkasse!
Styrketræning bryst - Sådan får du en legendarisk brystkasse!
Styrketræning bryst - Sådan får du en legendarisk brystkasse!

Af: Lars Rantzau

Når vi dyrker styrketræning for at få et bedre udseende, prøver vi tit og ofte at fokusere på de muskelgrupper, der viser os frem. Set fra forsiden af kroppen er det mavemuskler, bryst, skuldre og arme. At træne for at få en større brystkasse kræver både tålmodighed, forståelse, den rette kombination af træning, motion, kosttilskud og nok hvile.

For at udvikle brystkassen vil vi prøve at se på, hvordan vi mest effektivt kan nå vores træning mål. For det første er vi nødt til at forstå, at der er andre muskler involveret, når vi prøver at træne brystet. Det gælder naturligvis også for andre muskelgrupper. Vi kan ikke isolere hver enkel muskel totalt.

Fx spiller både triceps og skuldre en stor rolle, når vi styrketræner bryst. En af de bedste metoder til at isolere pectoral musklen, er at træne flyes med håndvægte, eller på en pec-deck bryst træningsmaskine. Her undgår vi, at triceps bliver den begrænsende faktor som ved fx almindelig bænkpres ved normal vægttræning.

En anden effektiv træningsteknik er at bruge et system, der bruges meget flittigt i bodybuilding, hvor man trætter den primære muskelgruppe inden selve det rigtige sæt. Lad os fx sige, at vi skal styrketræne brystet. Du starter med at lave et sæt flyes for bryst med håndvægte, indtil du ikke kan flytte vægtene mere. Nu går du uden pause videre til skrå bænkpres og tager så mange gentagelser som overhovedet muligt.

I det første sæt kørte du brystmusklen træt uden at trætte dine triceps. I det andet sæt var dine triceps friske nok til at træne videre uden at være den begrænsende faktor, og brystet fik maksimalt ud af træningen.

Husk at supplere med konditionstræning. Svømning, løb, bold spil, spinning eller andet er altid en god idé i kombination med et godt styrke træning program og en sund kost. I nogle tilfælde kan du indtage ekstra protein eller et andet kosttilskud.


Forfatter resurse box e:-> BONUS DOWNLOAD: Få et 7 dages online minikursus her (gratis) http://musclex.dk/musclex/styrketraening-muskler.html

Lars Rantzau er personlig træner og kostvejleder med over 20 års erfaring.

Article From Gratis Artikler

Udvalgte artikler
Børns udtalelser om job.
Hvis man drikker for meget vin, bliver man arbejdsløs
Artikel kategori: Sjove ting
Udvalgte artikler
Fruesko
Fruesko er den orkidé i Danmark der har de største blomster, og nok den der vækker mest beundring, med sine store gule og brune blomster. Fruesko er en stor kraftig plante, som ofte vokser i grupper
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Primula
Primulaslægten hører til den store familie Primulaceae, som også omfatter Androsace, Cortusa, Cyclamen og Lycimacha. Slægten omfatter ca. 550 rene arter, hvortil kommer et utal af hybrider.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Hvid kornel
Ønsket om kulør i vintermånederne kan opfyldes ved at plante hvid kornel. Navnet har planten fået fordi den får små, hvide frugter. Støder man på navnet rød kornel, er det en helt anden art. Ikke desto mindre plantes hvid kornel med sortsnavnet ’Sibirica’ på grund af dens meget dekorative røde grene, som især lyser flot op om vinteren.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser