Velkommen til HAVESIDEN WWW.KAN-LIR.DK - DIN HAVEPORTAL MED ALT OM HAVEN OG DENS PASNING
Navigation
Nyeste artikler
Hej have
Fuglekasser, egernka...
Sove/hvilekasser til...
Redekasser
Rens frøet - Spar m...
Artikelhierarki
Hovedside for artikler » Nyhedsartikler » Styrketræning bryst - Sådan får du en legendarisk brystkasse!
Styrketræning bryst - Sådan får du en legendarisk brystkasse!
Styrketræning bryst - Sådan får du en legendarisk brystkasse!

Af: Lars Rantzau

Når vi dyrker styrketræning for at få et bedre udseende, prøver vi tit og ofte at fokusere på de muskelgrupper, der viser os frem. Set fra forsiden af kroppen er det mavemuskler, bryst, skuldre og arme. At træne for at få en større brystkasse kræver både tålmodighed, forståelse, den rette kombination af træning, motion, kosttilskud og nok hvile.

For at udvikle brystkassen vil vi prøve at se på, hvordan vi mest effektivt kan nå vores træning mål. For det første er vi nødt til at forstå, at der er andre muskler involveret, når vi prøver at træne brystet. Det gælder naturligvis også for andre muskelgrupper. Vi kan ikke isolere hver enkel muskel totalt.

Fx spiller både triceps og skuldre en stor rolle, når vi styrketræner bryst. En af de bedste metoder til at isolere pectoral musklen, er at træne flyes med håndvægte, eller på en pec-deck bryst træningsmaskine. Her undgår vi, at triceps bliver den begrænsende faktor som ved fx almindelig bænkpres ved normal vægttræning.

En anden effektiv træningsteknik er at bruge et system, der bruges meget flittigt i bodybuilding, hvor man trætter den primære muskelgruppe inden selve det rigtige sæt. Lad os fx sige, at vi skal styrketræne brystet. Du starter med at lave et sæt flyes for bryst med håndvægte, indtil du ikke kan flytte vægtene mere. Nu går du uden pause videre til skrå bænkpres og tager så mange gentagelser som overhovedet muligt.

I det første sæt kørte du brystmusklen træt uden at trætte dine triceps. I det andet sæt var dine triceps friske nok til at træne videre uden at være den begrænsende faktor, og brystet fik maksimalt ud af træningen.

Husk at supplere med konditionstræning. Svømning, løb, bold spil, spinning eller andet er altid en god idé i kombination med et godt styrke træning program og en sund kost. I nogle tilfælde kan du indtage ekstra protein eller et andet kosttilskud.


Forfatter resurse box e:-> BONUS DOWNLOAD: Få et 7 dages online minikursus her (gratis) http://musclex.dk/musclex/styrketraening-muskler.html

Lars Rantzau er personlig træner og kostvejleder med over 20 års erfaring.

Article From Gratis Artikler

Udvalgte artikler
Ranunkel - Hepatica
Slægten Hepatica hører til Ranunkelfamilien. Den var tidligere henregnet til Anemone, men blev udskilt herfra grundet de grønne bægerbladlignende højblade, som sidder lige under de farvede kronblade.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Kirsebærkornel
Stor busk eller lille træ med en uregelmæssig tæt vækst, 3-5 m høj og tilsvarende bred. Blomstrer før løvspring med et væld af små gule blomster.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Den enkle og harmoniske have
Her følger der en tegning og plantebeskrivelse over en have med større grupper af planter samt lidt stedsegrønt, som giver ro. En have med diskrete farvevalg.
Artikel kategori: Planer og tegninger
Udvalgte artikler
Cigaretglød
Planteslægten Manettia har fået navn efter lægen Saverio Manetti (1723-85), som var leder af Firenzes botaniske have. Det er slyngende planter med lancetformede til elliptiske blade. Planterne er hjemmehørende i de fugtige, tropiske områder i Central- og Sydamerika, hvorfra de blev indført til England omkring midten af det 18. århundrede.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser