Velkommen til HAVESIDEN WWW.KAN-LIR.DK - DIN HAVEPORTAL MED ALT OM HAVEN OG DENS PASNING
Navigation
Nyeste artikler
DEN STORE BOG OM SM...
Blomster i vand
Hej have
Fuglekasser, egernka...
Sove/hvilekasser til...
Artikelhierarki
Hovedside for artikler » Nyhedsartikler » Styrketræning bryst - Sådan får du en legendarisk brystkasse!
Styrketræning bryst - Sådan får du en legendarisk brystkasse!
Styrketræning bryst - Sådan får du en legendarisk brystkasse!

Af: Lars Rantzau

Når vi dyrker styrketræning for at få et bedre udseende, prøver vi tit og ofte at fokusere på de muskelgrupper, der viser os frem. Set fra forsiden af kroppen er det mavemuskler, bryst, skuldre og arme. At træne for at få en større brystkasse kræver både tålmodighed, forståelse, den rette kombination af træning, motion, kosttilskud og nok hvile.

For at udvikle brystkassen vil vi prøve at se på, hvordan vi mest effektivt kan nå vores træning mål. For det første er vi nødt til at forstå, at der er andre muskler involveret, når vi prøver at træne brystet. Det gælder naturligvis også for andre muskelgrupper. Vi kan ikke isolere hver enkel muskel totalt.

Fx spiller både triceps og skuldre en stor rolle, når vi styrketræner bryst. En af de bedste metoder til at isolere pectoral musklen, er at træne flyes med håndvægte, eller på en pec-deck bryst træningsmaskine. Her undgår vi, at triceps bliver den begrænsende faktor som ved fx almindelig bænkpres ved normal vægttræning.

En anden effektiv træningsteknik er at bruge et system, der bruges meget flittigt i bodybuilding, hvor man trætter den primære muskelgruppe inden selve det rigtige sæt. Lad os fx sige, at vi skal styrketræne brystet. Du starter med at lave et sæt flyes for bryst med håndvægte, indtil du ikke kan flytte vægtene mere. Nu går du uden pause videre til skrå bænkpres og tager så mange gentagelser som overhovedet muligt.

I det første sæt kørte du brystmusklen træt uden at trætte dine triceps. I det andet sæt var dine triceps friske nok til at træne videre uden at være den begrænsende faktor, og brystet fik maksimalt ud af træningen.

Husk at supplere med konditionstræning. Svømning, løb, bold spil, spinning eller andet er altid en god idé i kombination med et godt styrke træning program og en sund kost. I nogle tilfælde kan du indtage ekstra protein eller et andet kosttilskud.


Forfatter resurse box e:-> BONUS DOWNLOAD: Få et 7 dages online minikursus her (gratis) http://musclex.dk/musclex/styrketraening-muskler.html

Lars Rantzau er personlig træner og kostvejleder med over 20 års erfaring.

Article From Gratis Artikler

Udvalgte artikler
Vortebirk
Vorte-Birk bliver et 25-30 meter højt træ med for slægten Birk karakteristisk hvid bark. Grensystemerne er i reglen tydeligt hængende til forskel fra den ret lignende Dun-Birk.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Persille
Er en grøn, to-årig krydderurt, som er meget udbredt i europæisk, mellemøstlig og amerikansk madlavning og den er en af de mest brugte i dansk madlavning. Bladene anvendes på samme måde som koriander, men persille har en mildere smag.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Bryllupsdagene
De forskellige bryllupsdage
Artikel kategori: Nyttig viden
Udvalgte artikler
Bryllupsdagene
De forskellige bryllupsdage
Artikel kategori: Nyttig viden