Velkommen til HAVESIDEN WWW.KAN-LIR.DK - DIN HAVEPORTAL MED ALT OM HAVEN OG DENS PASNING
Navigation
Nyeste artikler
DEN STORE BOG OM SM...
Blomster i vand
Hej have
Fuglekasser, egernka...
Sove/hvilekasser til...
Artikelhierarki
Hovedside for artikler » Nyhedsartikler » Begynder træning
Begynder træning
Begynder træning

Af: Subhan Habib

Det anbefales stærkt, at både børn og voksne deltager i regelmæssig fysisk aktivitet. Dette mindsker risikoen for hjertesygdomme, forhøjet blodtryk, fedme og diabetes, blandt mange andre sundhedsmæssige fordele. Hvis du beslutter dig for at starte en øvelse program af enhver art, skal du kontakte din læge for at diskutere dine personlige behov.

Ofte stillede spørgsmål:

Hvad vil jeg få ud af træning?

* Du vil føle dig bedre både mentalt og fysisk* Du vil få bedre
kontrol over din vægt og kolesterol* Du vil få bedre kontrol over
dit blodtryk* Du vil øge dit hjerte og lunge kredsløb samt dit
muskeltonus* Du behøver ikke at nå iron man niveauet for at være
sund!

Hvor hårdt bliver jeg nødt til at arbejde på dette? Du behøver ikke at arbejde så hårdt, som nogle vil få dig til at tro. Moderate mængder af fysisk aktivitet er nok til at leve et sundt liv, faktisk vil en 45 min til 60 min om dagen være nok. Det optimale og det anbefalede vil være en time. Nøglen til succes på er, at du beslutter dig for, at motionere regelmæssigt.

Hvordan kommer jeg i gang? Hvis du ikke trænet eller motioneret før så tal med din læge. Sørg for at drøfte eventuelle medicinske tilstande, du har, og den virkning, og / eller betydningen af fysisk aktivitet, vil have på dine lidelser.

Når du får din læges godkendelse, begynd så dit trænings program langsomt og let. Start med små skridt og mind dig om dine mål for at holde dig motiveret. Al begyndelse er svær. Tage en kort gåtur, brug trappen i stedet for elevatorer, arbejd i haven, slå din græsplæne, og rive dine blade – noget, der indebærer bevægelse af kroppen. Husk, at du behøver at gøre dette regelmæssigt! Når din krop vænnet sig til den smulle af fysisk anstrengelse, så begynd at overveje en form for kredsløbs motion du føler, du vil nyde. Dette kunne være at gå, cykle, svømme, step. Det er absolut vigtigt at du undgår højitensitets træning som spinning. Begynd meget langsomt og øg gradvist din tid og fysisk anstrengelse.

Hvor lang tid ad gangen skal jeg træne? Svaret vil være mellem 45-60 min om dagen. Men start langsom det er okay at gøre det 3, 4, 5 gange om ugen, men dit mål er en time om dagen. En anden faktor er itensitet. Det er ivirkeligheden denne faktor der er vigtigst. Du skal træne i et itensitets niveau, hvor du kan trække vejret gennem næsen uden brug af munden og hvor du kan snakke sammentidig. I starten vil dette niveau være en gåtur på en halv time, så forbedrer du dig nu skal du gå en time for at matche niveauet, senere skal du løbe for at matche det niveau og så videre.

Et par tips:

* Prøv at variere dine aktiviteter, så du ikke bliver træt af
den samme gamle rutine.* Træn med en ven eller en gruppe, hvis
det vil hjælpe dig med at holde dig motiveret.* Sæt små mål
og beløn dig selv undervejs.* Konsulter med din læge, hvis du
begynder på et nyt træningsprogram.



Forfatter resurse box e:-> Besøg hjemmesiden: http://www.juunglefinder.com for at købe whey protein og andet kost supplement, der er nødvendig for at få en god fysik.

Article From Gratis Artikler
Udvalgte artikler
Vinterklargøring - hold insekterne ude
Du kan allerede nu begynde at forberede dit hjem på det kolde vintervejr. Når du gør det, så husk at inkludere nogle tiltag, der hjælper med at forebygge invasionen af insekter og tænk over, at du ikke ubevidst gør noget, der inviterer dem indenfor.
Artikel kategori: Alt om Haven
Udvalgte artikler
Jordskok
Under jorden danner jordskokken spiselige knolde, der i størrelse varierer fra en bordtennisbold til en knytnæve. Over jorden vokser en stængel, der minder meget om solsikkens stængel. Den er omkring samme tykkelse som et riveskaft, og kan for nogle sorter nå op på 2½-3 meter i højden. Andre sorter bliver kun omkring en meter.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Blød Akantus / Bjørnetidsel
Blød Akantus (Acanthus mollis) er en løvfældende staude med en kraftig bladroset og en opret blomsterstængel. Planten minder meget om en tidsel med de store, tandet-tornede blade.
Artikel kategori: Plantebeskrivelser
Udvalgte artikler
Haveterapi
Haven (parken, skoven, naturen) er et terapeutisk sted, hvor vi får det bedre, og hvor vi holder op med at være stressede. Undersøgelser viser, at haveterapi er dobbelt så virksomt mod stress som almindelig terapi og meget bedre end piller, og mange mennesker har gennemlevet store livskriser ved at bruge haven aktivt.
Artikel kategori: Boganmeldelser